28.5.09

Kad bi samo ljubit znala - Hvis du bare kunne finde ud af at kysse

Dagens musikflip gik over til 80'ernes Jugoslavien. 
Til tider glemmer jeg, hvor meget godt pop, der blev lavet i Jugoslavien i 80'erne.
Dagens musikflip bliver afsluttet med en skøn sang, som jeg havde helt glemt eksisterede.
Den bliver sunget af Oliver Dragojevic, en kroatisk sanger, som har lavet fantastisk mange kærlighedsballader, jeg faktisk voksede op med. 

Denne sang hedder "Kad bi samo ljubit znala" og oversat til dansk betyder det "Hvis du bare kunne finde ud af at kysse"

Som altid er det svært, at oversatte en sange, men atter igen har jeg prøvet mig frem...

Hvis du bare kunne finde ud af at kysse


Alle de lange, lange år, elsker jeg dig, ønsker jeg dig

Imellemtiden mens jeg kyssede andre kom, gav og gik jeg

Ale de lange, mørke år, ønsker jeg dig, elsker jeg dig

Og udholder lunken regn, og så venter jeg dig, og så sårer jeg dig.


Hvis du bare kunne finde ud af at kysse, så ville du give mig

en nat og lidt sjæl, mens andre i drømmene bliver kvalt

Hvis du bare kunne finde ud af at kysse, ville du med det samme give mig

hele skatten og en varm hånd, og så kan de andre bekrige hinanden

Hvis du bare kunne finde ud af at kysse.


Alle de lange, onde år elsker jeg dig og tænker på dig

og det er i orden, at de var triste, for jeg elsker dig, og tænker på dig

Alle årene er du med en anden og jeg venter, for det vil gå over.

I de lange, lange nætter vil du alligevel komme til mig..


Hvis du bare kunne finde ud af at kysse, så ville du give mig

en nat og lidt sjæl, mens andre i drømmene bliver kvalt

Hvis du bare kunne finde ud af at kysse, ville du med det samme give mig

hele skatten og en varm hånd, og så kan de andre bekrige hinanden.



Jeg er ked af den corny video, men det var den eneste jeg kunne finde, og teksten har ikke så meget mening uden selve sangen.


                           


Sve Godine Duge Duge Ja Te Volim Ja Te Zelim
Dok Ljubih Ja Usput Druger Dodjem Dajem Pa Se Selim
Sve Godine Duge Mrachne Ja Te Zelim Ja Te Volim
I Podnosim KIshe Mlachne Pa Te Chekam Pa Te Bolim

ReFreN:
Kad Bi Samo Ljubit Znala Ti BI Meni Odma Dala
Jednu Noc I Malo Dushe Dok Se Drugi U Snu Gushe
Kad Bi Samo Ljubit Znala Ti BI Meni Odma Dala
Cijelov blag I Toplu Ruku Pa Neka Se Drugi Tuku
Kad BI Samo Ljubit Znala

Sve Godine Duge Ruzne Ja Te Volim Mislim Na Te
I Neka Su Bile Tuzne Vridilo Je Jer Je Za Te
Sve Godine Ti Si S drugim A Ja Chekam Jer Ce Proci
U Nocima Dugim Dugim Ti Ces Ipak Meni Doci

Ingen kommentarer: