27.5.09

How about a fish? - I'd prefer a whale


 Efter en ordentlig kaffetur; først på Amagerbrogade med Katten, og senere hen i Botanisk Have med Bedsteveninden, tog jeg hjem til Frederiksberg, for at sige hej til familien og ende min store kaffetur aka overspringshandlingsruten der. 

Det er skønt, at sætte nøglen i låsen og i lejligheden bliver mødt af snorken.... Far og søster var væk, og jeg blev mødt af en snorken fra soveværelset (min morfar) og en snorken fra sofaen (min mor). Jeg kiggede lidt rundt og satte mig og ventede. Det blev ikke en lang ventetur. Far og søster dukkede hurtigt op,  min far satte sig på altanen og begyndte at forberede sit fiskergrej.

Erna: "Faaaaaaaaaaaar....."

Far: "Jeeeaaah..."


KUNSTNERPAUSE


Erna: "jeg vil rigtigt gerne ud og fiske med dig."

Far: "Okay, jamen du er da velkommen."

Erna: "Er det rigtigt? Som i rigtigt rigtigt???"

Far: "Ja jada"

Erna: "Men du vil jo aldrig lave drengeting med mig..."

Far: "Jamen du er altså velkommen"

Erna: "Okay!!! - Men så  skal du lære mig det."

Far: "Ja ja, det er jo ikke så svært, og du er en klog pige, du skal nok lære det."

Erna: "Hurra, hvornår skal vi så ud?"

Far: "Jamen vi kan tage derud i aften."

Erna: "Hurra, okay så lad os komme afsted."


Lykkelig og tilfreds sad jeg i fem minutter og forberedte min egen fiskerstang, og så var vi ellers på vej.

Nede ved Tuborg Havn, parkerede vi, og så gik vi ellers igang. En halv time efter kom den ondeste regnbyge, men vi trodsede den og gemte os i bilen i 10 minutter og ellers var vi ude igen.


Jeg var SÅ dygtigt og fangede min første - og dagens største fisk en times tid efter.

Jeg blev bedre, og kom hjem med hele seks stykker torsk :)


Vil helst ikke skuffe min yndlingsleopard, men jeg er bange for, at jeg lige nu heller vil fange fisk fra nu af...


Fik jeg sagt at jeg elsker at fiske nu.. og er total afhængig. Og min far har købt mig en venstrehånds fiskerstang, så vi kan hygge sammen ved havnen med fisk og øl og.... og... hurra... 





Jeg er virkelig en gammel mand... Kun jeg og andre gamle mand står og fisker på en tirsdag aften...

Min fisk - Far skal slå den ihjel, for jeg tør ikke - Jeg bliver ved med at tabe den og skrige og hoppe, fordi den bliver ved med at røre på sig...
De andre gamle mænd er underholdt, og synes jeg er sjov.
Andre igen kigger mærkeligt på mig, for jeg er den eneste pige :)

4 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Dybt skuffet - især fordi denne leopard ikke særligt godt kan lide fisk.

Men hver sin lyst - hvis du hellere vil have en lang stang i venstrehånden er der vel ikke noget at gøre ved det ;)

Erna sagde ...

Åh lille Leoparddrengen dog... :( - men du må ikke glemme at stangen ikke kun er lang, den er også tyk ;)

Men det er jo torsk.. lækker dejlig torsk, fyldt med omega 3 syre og fanget og renset af en smuk hvid kvindehånd ;)

Leoparddrengen sagde ...

Det sidste er selvfølgelig tiltalende; men det der omega-3 fedt prøver jeg generelt at få fra hørfrø. Så kan man også hælde det i vodkasmoothies.

Den der stang, iøvrigt - er den af mærket Prince Albert? Jeg mener, der sidder jo også en krog for enden...

Erna sagde ...

Den er hos min far, så jeg må tjekke næste gang jeg er ude og fiske og vender naturligvis tilbage.