9.12.09

Noget om at æde sine ord igen eller "Historien om "Cirkus Go' Morgen Danmark""


En gang, mens min jeg-vil-være-gammel-manden-legen var på sit højeste og jeg var godt dopet af diverse hostesafter, fandt jeg ud af, at Cecilie Frøkjær var i færd med at forlade Go' Morgen Danmark.

Jeg blev så skuffet. Jeg brummede, bandede og håbede, at det var en ond drøm, eller illusion skabt af for megen hostesaft.
Men næ nej; Frøkjær skred, og efterlod mig alene med Kamilla Valsøe og Anders Breinholt. Jeg var forarget og nærmest knust.
Jeg syntes, at Valsøe mindede mig om en forkælet snerpet Helleruptøs. Og at Breinholt bare var en klov.

Ja, jeg mener stadig det samme om både Valsøe og Breinholt. Men jeg må da indrømme, at Breinholt er den sjoveste klovn jeg nogensinde har set især, når han er akkompagneret af Peter Tanev.

Jeg zappede over i morges, da han og Tanev var ved at vise klimaet anno 2075. Jeg var ved at få min latte galt i halsen.

Jeg må simpelthen æde mine ord igen, omend jeg sjældent er så glad for det, og sige: Hurra for Anders Breinholt, Danmarks sjoveste vært nogensinde!! Ingen kan få min morgen bedre igang, end han kan, og især i samspil med Peter Tanev.
De er som to store legebørn, der har frit slag på alle hylder.

Breinholt er bare så underspiller, sammenkrummet og rødhåret. Han er kikset og roder tit rundt, mumler, bander, siger tingene forkert, og netop derfor kan man som seer og almindeligt menneske, forholde sig til ham.
Han er nede på jorden, evigt ufrivilligt sjov - og det er netop med til at give ham den charme og medmenneskelighed, som jeg i sommer havde svært ved at få øje på.

Imorges fik jeg tårer i øjnene af grin, da jeg så dette klip, hvor Peter Tanev og Anders Breinholt tager os 66 år ud i fremtiden, (hvor Breinholts nu 5-årige datter er 45 år (??)), og viser os vejret anno 2075 - Gør dig selv den tjeneste og se det hele!


Må også lige anbefale klippet, hvor de i sommer skulle lave juice med en saftpresser. Anders Breinholt prøver at starte en benzindrevet blender (??), og Tanev udtaler "Nu vil Onkelmorfar vise, hvordan det virker" hvorpå han presser og der så løber juice ud over det hele.

Cirkus, når det er bedst!

Ingen kommentarer: