1.1.10

Nej! ikke mere hjemmebrændt til dig Lola

Ingen udsigt fra 13ende med krudt på, men en smuk solnedgang kan vel også gøre det?





"Godt nytår. Mor Lola elsker jer alle! Kys" - tikkede det nok ind på et par telefoner landet over da klokken var blevet de par min over 00 sidste nat.

Ja, mor Lola elsker jer alle. Især, når den første liter cosmo er indtaget og hun er godt på vej til at synge med på en total glemt og undervurderet sang af Dschingis Khan - Moskau fra 1979. Hvorfor er det lige, at denne sang er fløjet over hovedet på mig? Jeg sidder stadig forundret tilbage.
Nu er den i hvertfald memoreret, og bliver aldrig glemt igen.


00.30 efter sang, hop og skrål, gik vi ned med vores ene raket. Den var meget tyk og lang.
Nede på gaden stod der en håndfuld fulde fjolser og fyrede af, de klarede det uden at dø, såvidt jeg husker, men jeg var skuffet. T havde ikke købt juniorpakken til mig, som jeg havde ønsket mig. Heldigvis kom en far og hans søn, Lola til undsetning med en hel håndfuld knaldperler. Så natten var ikke helt spildt.

Da ABBA erstattede Dario Von Slutty, Diskofil og den nye yndlingssang, vi var blevet smidt ud af underboens fest, vi havde crashet og cosmoen pludselig også blev erstattet af fars hjemmebrændt, var mor her total klar på noget fest og vilde dage, men pludselig skulle vi tilbage på Riget, fordi et lift bød sig.

Jeg ville naturligvis ikke med, for jeg var godt i gang med at vælte rundt på de høje hæle med flasken i hånden - og nej jer er ikke sådan lige at holde fast på, trods min lille størrelse. Så vi ventede og ventede på, at jeg "liiiige skulle høre een sang mere". Jeg fik vist hørt liiige den sang med. Hvad det var for en, kan jeg ikke huske.

Da jeg så begyndte at fortælle værtinden, at hun er min nye bedste ven, grundet ejet CD af Dario von Slutty, og jeg var ved at lægge an på værtindens veninde, samt mit knæ sagde klik, blev jeg pludselig glad for det lift, der tilbød sig en lille time tidligere.

Fremmed mand iført selvlysende grønt arbejdersuit fra Sterling blev raget på. Lola blev smidt ned i bilen og kørt pænt til Rigets Hovedindgang.
Fnisende oppe på 13ende bliver jeg mødt af tre lettere forvirrede sygeplejerske, der blot kiggede på mig og lod som om jeg var ikkeeksisterende efter, at jeg havde sagt "Lola er her nu og hun skal underholde jer med søvn i nat. Go' nat!"




Håber, at folk ellers er kommet godt ind i det nye år. Jeg gjorde i hvertfald.
Men min tungespids er vist stadig lidt følelsesløs efter det satans hjemmebrændt.

Ingen kommentarer: