14.1.10

La Dolce Vita, eller da foråret strejfede 13.ende sal

Engang sidste år, postede Leoparddrengen* "La Dolce Vita" på sin blog, med Ryan Paris. Jeg kan ikke huske anledningen, men jeg kan huske, at solen skinnede udenfor og vi var midt i foråret eller det, der lignede.
Jeg gik tilbage i arkiverne, for det var faktisk et af de fede 80'er numre, som jeg elskede, men havde glemt eksisterede.
Så jeg smed lortet på repeat og svingede med røven, mens jeg gjorde rent.

Den sang gør mig utrolig glad og vækker min krop på en anden måde.
Jeg lytter til den stadig fra tid til anden. Normalt, når solen strejfer mig, og jeg indeni får en følelse af at foråret er på vej.

Jeg ved, at det idag kun er 14. januar, og det er sikkert møgkoldt uden for (jeg ved det ikke, jeg må ikke komme ud). Men her på 13.ende stråler solen lige ind i mit vindue og jeg følte et behov for at høre "La Dolce Vita" - For mig er foråret på vej...

Og så elsker jeg bare tøjet i denne video!





*Leo, du må selv finde den frem, der er over 1000 indlæg hos dig

3 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Nå, men nu har du jo selv postet den. Men det oprindelige var fra 28ende februar sidste år.

Leoparddrengen sagde ...

Det er iøvrigt en bedre udgave du har fundet, i HD, så den har jeg nu også taget.

Og så bemærker jeg noget meget sødt: prøv at kigge 2:20 inde og de næste ca 15 sekunder, og prøv at kigge på kvinderne ved cafe-bordet bag hr Paris... de sidder og lever med i musikken, selvom de vist egentlig ike skal være med i videoen andet en som baggrund.

Der har jo sikkert kørt en ghettoblaster (Panasonic? - det var min...) med et kassettebånd med nummeret - så Ryan Paris havde noget at synge til.

Erna sagde ...

Gud hvor sjovt, men nej det er nok ikke meningen, at de skal rocke med.

Jeg havde også en Panasonic båndoptager - med dobbeltkassetteplads. (Det var faktisk min onkels, men jeg fik lov til at bruge den).