30.1.10

Boyfriend-style go home! Here comes morfar!

Det er nok ikke nogen nyhed, at det i år er total in for kvinder at stjæle tøj fra kærester, fædre, drengevenner, bedstefædre, onkler og sikkert også fremmede mænd - i mode og fashion gælder alle kneb..eller var det krig og kærlighed? Oh well.. jeg har aldrig være god til citater.

Vi er gået væk fra de fine strutskørter og over til smokingbuksen, Marlene Dietrich og den skønne flade herresko (hvilket fører mig til; Hurra, nu har jeg endelig anledning til at bruge min tophat igen).

Jeg elsker at klæde mig feminint, og jeg praktiserer det ofte, både i form at strømer, hofteholdere og korsetter (ja også i hverdagen), bare fordi jeg kan.
Men jeg elsker ligeså meget at lege mand, og jeg har tit stjålet T's arbejdsskjorter, hvilket har fået ham til at hade mig, da jeg som regel leverer dem tilbage duftende at tøseparfumer.

Jeg faldt ver et par brune herresko i en genbrugsbutik oppe på landet allerede for to år siden. Hele min familie grinede af mig, "for det er sådan noget man gik med i 60'erne, når man var fattig og fornuftig".
De er brune, grimme, kostede 40 kr, og jeg elsker dem over alt på jorden.
Jeg blev lykkelig, da jeg så sidste år kunne erhverve mig et par råhvide herresko i TopShop - til en noget højere pris (ca 10 gange højere) dog, men de kom med i samlingen.

Idag snakker de om, at man skal stjæle kærestens stil.
Og da indså jeg hvor meget foran jeg er, for allerede sidste år bestemte jeg mig for at blive en mand. Og ikke bare en mand, men en gammel mand, fordi jeg ville være så meget en bedre gammel mand, end mænd er. Jeg skal jo altid tage tingene et skridt længere ud. (Lidt ligesom med nyren - "Nej Erna, du har ikke kun T-celleafstødning, du har også
B-celle afstødning". - Tja hvorfor ikke...

Jeg dyrkede gammel mand-stilen hele sommeren, men nu er det in, så jeg tog selvfølgelig videre i min fashion-færden, og forvandlede mig - ved et tilfælde - til noget fra Charlies Angels, fordi min frisør kom til at klippe mit pandehår lidt forkert. Åh well - shit happens, jeg må vel bare leve med at være et fashion-ikon.. (Vifter L'oreal-reklame-agtigt med håret, mens jeg skriver det).



Dagens out-fif:

Jeg skulle ud og lufte kinderne idag, for jeg skulle i hvertfald ikke sidde hjemme i dette skønne vejr!

Gem kinderne væk med et par fakebriller (jeg synes jeg får deja-vu).
Og tage fokus fra kinderne med store smykker og endnu større skulderdimser.


Briller fra Pieces: 80,-
Irriterende fnulderbluse med skulderdimser fra h&m: 79.-
Yndlingssmykke fra NoaNoa: Gave
Nederdel fra TopShop: 299,-

Og ja, mit køkken er pink. Det skal jo matche min læbestift.




Lige for at runde af - det kan være, det her indlæg lyder lidt hyper, men jeg er også lettere hyper idag. Jeg er høj! Så høj, så høj!
Jeg har fundet ud af, at man godt kan blive høj uden rusmidler - jeg er denne weekend høj af lykke og glæde! Sådan helt ind til benet. Så jeg kan mærke det i hele kroppen!

13 kommentarer:

Rob sagde ...

Rob likes! :o)

Leoparddrengen sagde ...

Nå, nu ved jeg hvor alt mit tøj bliver af! Fatter bare ikke hvorfor du kun stjæler en sok i hvert par?

Erna sagde ...

@Rob - hvilket kan du lide - det er et indlæg, der omhandler mange forskellige ting :)

@Leo - undskyld... jeg kan ikke gøre for det.
Sokken er til T - jeg er træt af, at han bruger mine sokker som gokkesokker ;)

Leoparddrengen sagde ...

Hmm... nu bliver jeg bekymret - har du fortalt ham hvor de stammer fra?

Anonym sagde ...

Oh hohohohohohoho :D

Anonym sagde ...

ammer du?

Erna sagde ...

@Leo - Lad det være vores lille hemmelighed ;)
T behøver ikke vide alt.

@Anonym... Det var da et pudsigt spørgsmål, hvorfor?
Men nej, det gør jeg ikke.

Unknown sagde ...

er så træt af alt det dér morfar-shit, syns bare farfar-style er SÅ meget federe . . .

PINK! aj - we like! :D

Erna sagde ...

Men det er fordi min farfar ikke havde en særlig pæn stil. Og desuden blev han gift på et tidspunkt med en meget dum kvinde, som gjorde, at min farfar ikke var særlig meget i mit liv - selvom vi boede dør ved dør.

Så for mig er det ren impuls - jeg har jo kun en morfar...
Men farfars bror - altså onkelfarfar har en sej stil.

Uden Relevans sagde ...

Morfædre rules!

Cool at du kører den fede stil! :)

Sidsel/modeogmyter sagde ...

Super fedt!!!

Unknown sagde ...

onkelfarfar it is!!! ;D

Leoparddrengen sagde ...

Alle taler om det, men ingen gør noget ved det.

Nu har jeg foreslået en autoriseret løsning på hele sok-problematikken. Jeg håber der kommer noget ud af det!