8.6.09

Tegnefilm...

Jeg elsker tegnefilm.. På de fleste måder og i de fleste afskygninger.... Men....
Man laver bare ikke tegnefilm mere, som man gjorde den gang. Tegnefilm idag er hysteriske, abstrakte og uendeligt larmende. Ikke at jeg har noget imod disse. Jeg ser stadig og elsker f.x "The Fairly OddParents", Dexters Laboratory, Johnny Bravo og mange andre af de nye tegnefilm... Men jeg savner charmen som "A love Story" havde 


Eller den følelse af sorg  "The Little House" kunne få frem....Da jeg idag genså dem... fangede jeg mig selv i at jeg var lige ved at tude over synd det var, både for det lille hus og Johnny Fedora....



Disse har bare noget, der idag desværre er gået tabt. Selvfølgelig sker det udvikling på alle punkter, også inden for tegnefilm... men man behøver ikke smide det gamle ud, bare fordi noget nyt kommer til.. Det er "The Little House" faktisk et skønt eksempel på....

2 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Jeg kan sgu ikke li' tegnefilm
jeg har altid foragtet tegnefilm
tegnefilm er spild af tid
åndssvage film
tegnefilm


"Jørgen Leth" i reklame for Rejsen til Saturn

Erna sagde ...

"Mennesker, der ikke kan lide tegnefilm er mærkelige..."


Citat Erna