14.6.09

Fløjsekagen - det endelige resultat

Jeg lovede i fredags, at jeg ville smide billeder op af den færdige kage, ligeså snart den var færdig. Men pludselig skulle vi afsted. Så det bliver nu i stedet for.


Jeg nåede liiige at få et igår stykke... ellers var den bare revet væk. 

Hvis jeg kan huske opskriften, må jeg bare prøve at lave den igen. Den var en succes. Den smagte så godt - Det var en ret spændende kombination, hvor man først kunne smage den fløde/smøragtige creme, der blev afløst af en let romsmag, for til sidst at blive syrlig og meget sommerlig i sit udtryk pga hindbær. 

----


Normalt plejer jeg at bruge "Shlag" som er pulverpiskefløde. Det er lavet på vegetabilsk fedt og er meget lettere at arbejde med. Det er også mere luftigt og holder sig bedre end piskefløde gør. Det dækker bedre også, man kan også få den lyserød med jordbærsmag (det er naturligvis bosniskproduceret). 

Denne gang brugte jeg dog almindeligt piskefløde blandet op med hindbærsaft, da jeg ikke havde tid til at købe det andet. 




Og så med pynt :)









En prinsessekage, der vil noget :)

1 kommentar:

De Blå Briller sagde ...

Forsøger at suge kalorierne ud af siden her; det lykkes næsten!