8.7.09

Hvis mænd var så nuttede...

...så ville jeg være mindre arrig...

Da min far, for et par uger hentede mig, så han, at mit glattejern var ved at dø (ifølge ham ville ledningen hoppe ud i løbet af et par gange "og så vil du jo slet ikke have noget fladejern tilbage! Giv mig det, så skal jeg nok lave det") sagde han til mig og hev det ud af min hånd.
Jeg stoler på min far, han er ret handy, men var lettere skeptisk, eftersom jeg dagligt bruger mit fladejern, og han i de dage havde ret travlt. 
Til sidst gik jeg med til det, og han tog det med hjem. 

Der gik 4-5 dage og så ringede min telefon pludselig.

Far: "Hej, går det godt? Hvad laver du? Er du blevt rask? Det der fladejern...der..."
Lola: "Jo tak, jeg har det fint, er på vej ud og spise frokost med drengene.. hvad er der med mit fladejern?!"
Far: "Jo...altså... Jeg vil gerne betale et nyt...For..."
Lola: "Hvad har du gjort?"
Far: "Jamen jeg prøvede at lave det, men så gik det i stykker... Men køb du, så betaler jeg, når vi kommer tilbage fra ferien."
Lola: "Suk.. jamen er du sikker på, at du vil af med 1500 kr. for et fladejern?"
Far: "FOR-HVOR-HVOR!!-MEGET-FOR-HVAD-FOR-NOGET?!"
Lola: "Ja... det bliver nok ikke under 1000 kr. Og hvis jeg skal købe et nyt, så bliver det GHD, og det koster jo lidt."
Far: "Hvad, er det forgyldt?"
Lola: "Nej far, det er ikke forgyldt, og GHD står ikke får "Gold High Definition". Det er bare et godt fladejern, som professionelle også bruger. Men du skal IKKE smide det andet ud, jeg har jo ikke noget i mellemtiden, og min frisør er også på ferie, så jeg kan jo ikke få fat i et andet lige nu og her!"
Far: "Hmm.. tja..  men..Det er lidt for sent, jeg har smidt det ud."
Lola: "Suk..men (T bryder ind - "Neeej, ikke råbe af ham, husk, du skal være den store, tale pænt"). Far for helvede..." 
Jeg kigger på T og slår ham lidt ihjel med mit blik. Vender tilbage til min far og ringer af med ordene - "så ok, jeg må vel bare nøjes med kruset eller krøllet hår... Du kan vel heller ikke gøre for det, du ville jo bare hjælpe..."

Nu har jeg siden d. 25. juni været uden mit glattejern. Heldigvis var det stranddage, så håret røg bare op i en knold. 
Idag kunne jeg ikke overskue flere knolde, krøller eller andet pjusket style, og da jeg var nede og opmuntre M, mens hun blev klippet og farvet, faldt jeg over det mest nuttede fladejern. Jeg kunne simpelthen ikke stå for det. De kalder det rejsestylingsjern, hvilket passer mig udmærket, for jeg skal pakke let, både når jeg skal til Berlin i uge 30, og når jeg i næste uge skal på camping med CiC og datter.

Da jeg tog det ud af kassen fladt jeg lidt for det. Da jeg så glattede mit hår, blev jeg irriteret over, at det rev og hev, og at det tog så lang tid at glatte håret. Men jeg kunne simpelthen ikke vedligeholde min vrede, for det var lidt for nuttet. 


Selv den sureste mand vil da ikke kunne stå for denne størrelse :)



2 kommentarer:

Leoparddrengen sagde ...

Øh... jeg synes egentlig mest det ligner et gynækologisk instrument?!

Men det er altså et rejsningsjern?

Erna sagde ...

Ihh altså!

Det er jo et fladejern!