22.4.09

Videnskabskomikerens selvmål

Her til morgen sidder jeg og undrer mig over om Helge Sander nu har valgt den rigtige profession som videnskabsminister. Personligt mener jeg, at han burde have haft hovedrollen i Casper Christensen og Frank Hvams "Klovn" - for han er da lidt af en klovn med alle de selvmål, og dumheder han roder sig selv ud i i år. 

Dagens dumhed skiller sig dog exceptionelt meget ud. 
I morges kom det frem, at Helge Sander, Danmarks videnskabsminister - manden som burde beskytte viden, og værne om den, mente og opfordrede de studerende til at forlade uddannelsen efter 3 år i stedet for 5 år, for alle havde da ikke behov for en MASTER uddannelse.  

Jeg tror ikke engang, at jeg vil kommentere det yderliger. 
Vil blot citere Sune Auken, der stadig kæmper en kamp for forskningsfriheden i Danmark. "Med sådanne fjender, hvem har brug for venner?


1 kommentar:

Leoparddrengen sagde ...

Jeg tror lidt du (og unge Auken) har misforstået det med ministerier: Videnskabsministeriet er således for indskrænkning af videnskab, ligesom integrationsministeriet arbejder imod integration og statsministeren er for indskrænkning af staten...