2.6.09

Pinsen 2009 - Amar'knæhug det var sjovt....




... Jeg skal aldrig spise mere igen. The City Girl opfandt udtrykket Pierre/Nice-gravid, jeg vil gå videre og udvikle det til pinse-gravid/fed. 

Igår ved 20-tiden kom jeg hjem efter fire dage i sommerhus med (sivger)ogfamilien, og kan stadig ikke trække vejret. Jeg føler mig oppustet og kan stadig ikke forstå, at jeg har formået at spise så meget, på så kort tid. Jeg tror, at jeg på fire dage har spist, hvad jeg normalt plejer at spise på tre uger. 

Tre måltider dagligt i fire dage, inklusiv mellemmåltider og tilbehør og chokolade og dessert og kaffe og sodavand og cider og øl og mojitos og kage og frugt og is og...og..og..og... må jeg godt besvime nu?

Tak..


Men udover mad - hvilket åbenbart er danskernes yndlingshobby (og jeg bliver overrasket over det hver gang), så bød pinsen på en masse internationalt komsammen - vi kunne tælle fire nationaliteter, så kan kun sige, at vi gør vores imod racismen og for integrationen.   


Det blev til et par ture ned til stranden - som har givet mig en ubehagelig hoste, men skønne billeder. En lækker tur på loppemarked, hvor jeg har fundet et hav af uerstattelige skatte - bla. en L&P armring fra 70'erne, en stak kvinde/ugeblade fra krigstiden og deromkring (Et billede-bladet fra 1939 fortæller, at "Negerkongen kommer på besøg - Frankrigs tro vasal" Derudover bliver der også nævn, at negerkongens krone er en guldbroderet kasket. Et billede af en nøgen kvinde, og T fandt en tapet-valse fra 50'erne. Den er meget sjov, men den står altså og fylder lige nu. 

Efter loppen kørte vi op til Oddens røgeri og købte røget fisk for alle pengene og sikkert mere til... 

Mums jeg kunne have siddet der i fem timer, og bare kørt røget pebermakrel ned - bare verdens bedste opfindelse! 

Faktisk var det lidt ubehageligt, hvor Morten Korchisk der så ud ved røgeriget. En blå himmel, smukke danske huse, havet der bruser og et dannebrog, der danser i vinden... føj om jeg må. Men som en ægte perle falder jeg alligevel for det, og synes det er hyggeligt. 


Eventyrene sluttede som oftest med en flad familie, der lå eller spiste og sagde mærkelige ting.

Vi kom bl.a frem til dødens bøffer og pølser (T's hjemmelavede krydderitopping) - Dødens pølse blev omdøbt til "Dödens Pölse" som bliver et nyt anerkendt metalband. Deres nye single er som alle har hørt: "The Dark Side of my Penis". 

Negerkongen fra ovenover med sin guldbroderede kasket kom fobi. Fars krudt blev genoptaget, og Amar'halshug blev til Amar'knæhug fordi jeg fik en "mosqutios" eller tre for meget.

Alle familier vil undgår, at deres svigerdatter er fuld - bortset fra min .. "Ej, ej Erna, skal du ikke lave en kande mojitos mere? Du er så sjovt, når du er fuld. Skal vi ikke drikke Erna fuld?" - sagde T's lillesøster (og nej hun er ikke fem, men 21!).


Alle familier er mærkelige... meeen min topper altså i weird samtaleemner. Og hvis man som flue på væggen stod og fulgte med, så tror jeg man ville blive skizofren, for der er bare ikke nogen hoved og hale i det. 

Vi har det dog sjovt...



Haven ved sommerhuset
I 2005 udvidede T's forældre sommerhuset til næsten dobbelt str. Jeg klager ikke.

Og tilbereder hjemmefanget fisk med hjemmelavet marinade af olivenolie, persille, hvidløg og citron. Mums torsk på perle-maner (ifølge danskerne)

Så kom min far, og havde en gave med til mig. En rød fisker-dims til hans yndlings fiskerpartner.
Den første nat braste sengen sammen under T og mig... Hmm
Markblomster er  bare de smukkeste blomster.




Røget ål... Ikke min favorit.. Men jeg havde smovset hele pebermakrelen før jeg kom i tanke om billeder.
Morten Korchsk idyl....
Mine nyerhvervede blade. Har i hørt at Clark Gable er blevet skilt??
Den noget mere blege negerkonge kom forbi, sådan lige tilfældigt. 

Ingen kommentarer: