15.9.10

Kom stress, du søde, milde!

ARGH!


Jeg sidder jo i disse dage med det sidste af den første del af min uddannelse. Jeg har på nuværende tidspunkt brugt fire år på det andre normalt bruger tre og andre igen søger dispensation for at bruge seks. Jeg er igang med mit femte år, og mangler tre eksaminer - Mit BA-projekt, en medieopgave, som har hjemsøgt mig siden tredje semester og et fag som jeg er ved at tage nu. Alt i alt mangler jeg 35 ECTS-point, og normale mennesker vil ikke have nogen problemer med at tage 35 ECTS-point på et halvt år. Men jeg er jo ikke normal, jeg har efterhånden brug for den der daglige eftermiddagslur for at holde sammen på mig selv og jeg skal den der tur til Riget noget oftere end normalt. Og min koncentrationsevne er efterhånden lavere end hos et dampbarn, på grund af manglende energi.


Igår gik jeg i spåner over at skulle skrive en side til på fredag. En enkel fucking side!

Jeg fryser og når jeg får besked på "Skriv om Russ Meyer" så kigger jeg blankt ud i luften som en eller anden gås og siger, at jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive.

Jeg ved en masse om Russ Meyer, elsker jo mandens film, men når jeg skal præstere så bliver jeg lammet.

Jeg tror det er et udtryk for stress.


Jeg skal have afsluttet to ret store ting, og nej jeg kan ikke bare "bestå". Så sent som igår skældte T mig ud og sagde, "vil du ikke hellere have 02 end at fejle", kom det meget prompte ud af mig, at jeg hellere vil fejle. Jeg ville dø, hvis jeg fik en dårlig karakter. Det er min ære, der står på spil. (Ved godt at det absolut ikke giver mening).


Bedsteveninden sagde, at jeg bare skulle udskyde mit BA-projekt til næste semester og det ville jeg helt klart gøre under normale omstændigheder, men sagen er den, at jeg kun får SU til og med december og hvis jeg ikke begynder på en kandidat til februar så står jeg uden nogen indtægter overhoved! Jeg kan søge om tre klip ekstra, men det giver mig SU til marts og så kan jeg gå og glo de sidste tre måneder af min uddannelse.


Argh!

Hvis jeg bare vidste, hvad fanden jeg vil læse på kandidaten så ville det hele være nemmere, så ville jeg glemme livet og omverdenen, skrive de satans opgave og begynde på kandidaten til februar, men jeg aner jo ikke, hvad fanden jeg vil! Goddamn it, altså!


Og nej det nytter heller ikke noget ikke at tænke på det, for jeg skal tilmelde mig eksaminer i næste uge og søge om optagelse på kandidaten inden 15. oktober. Og jeg sidder her og hyperventilerer.

Goddamn it, altså!


Ville ønske at jeg for een gangs skyld kunne nyde efteråret, min egen fødselsdag og de smukke farver uden dårlig samvittighed og ondt i maven!

3 kommentarer:

Dan Andersen sagde ...

Jeg vil nu skrive noget, som ikke hjælper. Det hjalp heller ikke mig, før det faktisk gjorde.

For 2 år siden manglede jeg 1 fag samt 2 skriftlige eksaminer á 25 sider. Jeg fik ikke skrevet de 2 eksaminer i efterårssemestret, fordi jeg havde det som dig.

Folk omkring mig og mine vejledere blev ved med at sige: FUCK om du får 02. Når du får en kandidatuddannelse, er det et seperat eksamensbevis og ingen gider, at se hvad du lavede før. På samme måde som ingen gider at se dit folkeskole afgangsbevis, når du har en studentereksamen. Det er ganske enkelt ikke interessant hvad du opnåede på et lavere niveau. Det eneste interessante er hvad du har opnået på den højeste opnåede uddannelse.

Jeg spildte forårssemestret på at skrive de 2 opgaver og endte faktisk med at få 02 i den ene. Og nu, bagefter, kan jeg først se hvor uendeligt ligegyldigt det er, for det er ikke min BA der skal give mig et job bagefter.

Men jeg ønsker for dig, at du når til den erkendelse før jeg gjorde, for der er absolut ingen glæde ved at bruge et semester mere på det. Faktisk er det bare lidt nedslående..

Erna sagde ...

Tak søde Dan! For den gode kommentar.

Jeg er egentlig mest bange for om jeg kan nå det og hvis jeg endelig gør, hvad jeg skal læse på kandidaten...

Men jeg tror du har ret. Jeg har f.x udskudt medie i tre år efterhånden og jeg har jo stadig ikke fået den skrevet færdig.

Måske bare sige "Fuck dig nyre og kaste sig ud i lortet"
Desuden har jeg jo skrevet uendeligt meget om mit BA-emne, så mon ikke det kan lade sig gøre.

Tak, det hjalp lidt.

Uden Relevans sagde ...

KRAM x 1000 Erna.

Kh Morfar