21.1.10

Scala som det nye Superheltehovedkvarter



Leo kom med e
t udmærket forslag til, hvad det, i min optik, yderst skønne arkitektoniske værk, Scala, kunne bruges til, nu de sidste butikker er ved at lukke og slukke.

Jeg støtter op om forslaget, og anbefaler, at i ande også gør det.

Det kræver kun en elektronisk underskrift, og så er vi et skridt længere.
Støt op om en god sag, og skriv under her.

Når det så er sagt, så håber jeg virkelig ikke, at de river bygningen ned, for jeg synes faktisk, at den er meget smuk.
Den er så massiv og ekstravagant. Meget Art deco i sit udtryk, på sin vis (især set oppefra).
Det ville være et tab for København og byens arkitektur, hvis den forsvandt.

Selvom den blev bygget i slutningen af det 19. århundrede, så minder den mig om noget, der kunne være dukket op i 1920'erne, sammen med avantgardismen og alle de andre fede ismer, der hærgede vor lille verden i de årtier.

Ingen kommentarer: