16.3.10

Villa-Salò V - Fucking Frustration

"Mens forestillingen lanceres som en kritik af grusomhed og objektgørelse af mennesket, lokker selv samme temaer masser af tilskuere til. SM-butik takkede nej til sponsoraftale." Skrev Anton Geist på Information.dk igår om Villa-Salò. Jeg spørger - hvor er den røde tråd?

Jeg fik tilsendt linket af en bekendt, og jeg kogte mens jeg læste artiklen i bussen. Ikke så meget fordi Geist vrøvler og kommer med halvanklager, men fordi han udtaler sig uden grundig nok research. Geist har valgt at skrive sin artikel baseret på interviews med mennesker, der indrømmer, at de ikke har været inde og se forestillingen. 
Den manglende refleksion i artiklen får mig ligeledes til at tvivle på, om han selv overhovedet har givet Villa-Salò en chance, hvilket jeg finder uetisk og som værende dårlig journalistisk research. 
Dette er i mine øjne en artikel baseret på fordomme; En form for sensationsartikel, der munder ud i ingenting.

Jeg er jo en bitch til tider, så jeg trak vejret dybt, talte til 10 og skrev et brev til ham, i håb om, at han vil forklare mig, hvor og hvad han vil med sin artikel. For i mine øjne er der ikke nogen rød tråd, der kan føre mig som læser fra A til B. (Jeg venter stadig på svar)

Artiklen kan læses her, og mit lille brev vil naturligvis være åbent, så kom med jeres meninger. Er jeg total på vildspor, eller ej?


"Kære Anton Geist, 

Jeg må indrømme, at jeg er meget skuffet over din artikel og vinklingen om stykket Villa-Salò.
Jeg synes, at du burde udføre dit journalistiske arbejde og research bedre, især når du skriver om så følsomme emner som "afvigende" sex og vold.

For det første har du talt med meget få mennesker, der faktisk har været inde og se stykket, og for det andet så kommer du ikke med andet, end halvanklager. 
Der er ikke nogen konklusion eller nogen statement. 

Har du selv overhovedet været inde og se stykket, før du kastede dig over din artikel? Jeg får indtryk af, at du ikke har besøgt Villa-Salò.

Prøv at gå ind på www.dukken.com og læs lidt om, hvad der faktisk skete derinde. Vi er en del gæster, der blev ved med at vende tilbage, fordi vi så igennem volden og ondskaben. 

Villa-Salò var ikke et bordel og det handlede ikke om s/m. Villa-Salò var en lille døråbning til helvedet som vi kalder vores samfund. 
Jeg mener, at det eneste "seksuelle" i Villa-Salò var den seksuelle vold.


Desuden er jeg meget interesseret i at høre, hvad du faktisk vil med artiklen? Det virker ikke som om der er nogen konklusion på den, og at den bare skulle ud, for at forarge og fordømme. 

Venligst, Erna"

1 kommentar:

Leoparddrengen sagde ...

Lidt apropos konceptet. Det er vel dele af det samme område som undersøges.