27.6.10

Rejsefeber

Lige nu, mens jeg igen ligger på 13.ende sidder jeg og kigger på rejser. Jeg sidder og får et helt sug i maven over det. Selvom jeg lige har været, i knap en uge, i Istambul, så vil jeg have mere og mere og mere.

Jeg vil ned til Tunesien denne sommer, en gang i august. Et sted, hvor man kan mærke varmen og solen og duften af solcreme og brændt hud og.
Et sted hvor sandet kilder mine tær og havet dufter. Et sted, hvor havsaltet falder af min hud, for solen brænder så stærkt og tørrer vandet af kroppen, før man selv kan.

At se vanddråber på kroppen, der glitrer i solen.
At være mæt af solen og varme, bare i en uge at suge og suge og suge til sig - helt ind til sjælen.

Og til sidst en varm eftermiddag at lande i Kastrup med fregner på næsen og kinderne. Med stram og stadig en smule, af solen øm hud, tag hjem og pakke ud, mens den samme sol, som har varmet min sjæl igennem, går ned bag den lokale kineser biks
.
Det er hvad jeg drømmer om lige nu, så jeg næsten helt får ondt i maven.

1 kommentar:

Lavendel sagde ...

Jeg har kun prøvet Tunesien i sidst februar, men da var der varmt....så august...jeg ville nok lige vente lidt..men god tur!