5.2.09

Jeg har solgt mit hjerte til..

Studio Ghibli og deres kreationer.

Grave of the Fireflies og Princess Mononoke gjorde det sidste udslag. Jeg har længe elsket de tegnefilm de har lavet, og har nydt Spirited Aways, Kiki og især Totoro som søndagshygge. Men Princess Mononoke, viste bare en anden side af Japans tegnefilm for mig. Den er fuldtendt på en anderledes måde.
Jeg ved ikke om det er, fordi den er mere velegnet til mine vestlige øjne.
Jeg synes bare, at fablen er fantastisk.
Historien indeholder det hele, og så er det bare så fandens smukt tegnet.

Disney go home! - I hvertfald det nye Disney.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Det er nemligt rigtigt. Princess Mononoke er et rigtigt eventyr og massere af japanske tegnefilm styrer (til dels mere end mange film). Jeg elsker især den film/tegnefilm/CGI fusionerede "Appleseed", og så er der ikke meget tv nogen steder i verden der slår serien og filmen "Cowboy Beebop" (fed meget af den feel der også var i Josh Weedons "Firefly").
Men hvis du ikke har set den, så kan "Tales of the earth sea" også anbefales som et godt eventyr.

Erna sagde ...

De japanske tegnefilm har bare en dimension som de vestlige tegnefilm (og film) mangler efterhånden.

Personligt er jeg begyndt at boykotte Disney siden Pixar. De er fine nok, men det ene burde bare ikke udelukke det andet.

Jeg kender ikke "Tales of the earth sea", så tak for tippet, den vil jeg glæde mig til at få fat i.

Iøvrigt, så kan jeg altså også tilslutte mig franske tegnefilm og film.

Du burde undersøge russiske tegnefilm, eventyr og fabler. De er utrolig fantastiske og storslåede.