20.3.08

Vantro og baseballbat og charelston


Er det virkelig ikke muligt at vågne
een dag, uden at skulle høre et eller andet åndssvagt i nyhederne.

Bin Laden har udtalt på et lydbånd, der er blevet lagt på nettet, at de omstridte Muhammed tegninger er en del af et korstog , som selve paven er med i. Han vil desuden hævne sig på EU, og hævnen vil komme som noget vi ser, og ikke hører...
Det sjove er, at Danmark og Jyllandsposten slet ikke bliver nævnt.. Det er måske meget godt, så kommer der ikke terrorangreb her i DK. (Jeg forstår altså ikke, hvorfor dansker er så bange for terror, de fleste mennesker ved jo ikke en gang, hvor Danmark ligger. Selvom jeg må indrømme, at Danmark har bredt sig meget ud over verdenen. Jeg tror, at Danmark er det mindste land i hele verden, men bliver af danskerne og mange andre anset ligeså magtfuldt som f.x USA).
Nå et lille sidespring.. Jeg er absolut ikke for disse tegninger, jeg blev faktisk ret stødt, både som menneske og muslim, da de blevet udgivet, men jeg ville bare ønske, at både den islamiske og vestlige verden ville stoppe op, og trække vejret.
Jeg tænker tit på hvad min mor sagde til mig, da jeg var lille, og talte negativt om andre mennesker. -"først kig ned af dig, og så frem foran dig" - Det er lidt ligesom det danske "Fej foran egen dør først.", tror jeg.
Begge verdner er så optaget af hvor "onde" og forkerte de andre er, at de glemmer at se på sig selv først.
Jeg er hverken provestlig eller mellemøstlig, og jeg er især imod ekstremister, for de ødelægger det jo kun for alle andre.

Muhammed tegningerne var unødvendig benzin på en flamme, der har bredt sig meget ud. De var i princippet unødvendige. Den eneste gund til, at de blev udgivet var, så DK kunne vise, at intet kommer højere end ytringsfriheden.
Jeg sætter ytringsfriheden højt, (dog mener jeg, at den danske ytringsfrihed kan diskuteres), men tilsyneladende fik de kun modbevist deres pointe. Du kan sige alt hvad du vil, der følgerbare en konsekvens med. Spørgsmålet er så, er konsekvensen er det værd?

Update på dagens indlæg:

Æv.. her skulle der have stået mere galde .. nu om sagen om den 16-årige dreng, der lige er død af sine kvæstelser. Den dreng, der i går umotiveret blev tævet af tre mere eller mindre jævnaldrende drenge.
Men desværre gik min Mac amok, og slettede det hele.
Jeg vil bare nævne en ting fra mit indlæg.
Gad vide, hvad der foregår i hovedet på tre unge mennesker der vælger at tæve et andet menneske med et baseballbat?
Hvad tænker de på? Jeg ville ønske jeg kunne læse deres tanker.
Hvad er det der får et menneske til at slå SÅ hårdt, så ofret dør?
De tre mænd er jo børn. 15, 17, 19 år er de. Hvad får tre teenager til at begå så grov vold?

Jeg tror at jeg i år vil ønske mig en tidsmaskine i fødselsdagsgave, så jeg kan rejse hjem, til en minde kompliceret tid, en tid hvor man kunne ryge på restauranter og danse på taxatage (simpelthen fordi bilerne ikke kunne køre hurtigere).
Her er et lille hyggeligt klip for at mindes de gode s/h dage :)




Ingen kommentarer: